Digital nulägesanalys
Ta kontroll och sätt dig i förarsätet!
DNA
Digital NulägesAnalys = DNA är en tydlig och konkret rapport som ger dig rekommendationer på vad du ska göra för att ta marknadsandelar och växa digitalt. Vi och inte någon maskin “besiktigar” din digitala närvaro.
Genom att göra en djupanalys skapar vi en tydlig, konkret resultatrapport över er närvaro i det digitala mediet. Du får svaren för din hemsida, SEO, annonsering och sociala medier.
Därför bör du göra en nulägesanalys
Det är viktigt att då och då se över hur den nuvarande situationen ser ut inom företaget och organisationen för att kunna gå vidare och utveckla verksamheten åt rätt håll.
Att få svaren på vilka möjligheter som finns på den befintliga marknaden, samt hur ni kan arbeta vidare med er företagsutveckling i framtiden och växa digitalt.
Se företaget med nya ögon
Det är lätt att bli ”hemmablind” ibland och därför är det bra att låta någon annan utanför verksamheten göra en genomgång på hur situationen ser ut. Vi på Shiki har erfarenhet från många olika branscher, rätt kunskap samt verktyg för att kunna göra en ordentlig djupanalys. Ditt företaget får ett handfast underlag på hur ni ska utveckla verksamheten digitalt.
Nulägesanalys
-
Utförlig och tydlig rapport
-
Konkreta råd på förbättringar
-
Genomgång av rapport
-
Jämförd med konkurrent
-
Snabb leverans
Vad en DNA innehåller
Hemsida
Vi går bland annat igenom hur din hemsida mår, kommunicerar du ut rätt innehåll till dina kunder? Hur hemsidan ställer sig mot dina konkurrenter. Om den är UX/UI anpassad. Vi kollar om din hemsida är säker från skadligt innehåll och mycket mer!
Sociala medier
Hur mår dina konton och hur upplevs de från kundens håll? Vi ser över hur dina konton mår och jämför med utvald “kollega” i branschen.
Finns du på rätt plattformar och hur ofta borde du göra inlägg på sociala medier?
SEO
Vi går igenom hur dina kunder söker efter dig och om du syns. Vi ger exempel på relevanta sökord som ditt företag bör satsa på och vad du bör göra för att synas i sökresultatet. Vi ser även över vad Google tycker om din hemsida.
Annonsering
Använder du annonsering idag? Vi kollar om det ger något. Om du inte annonserar, bör du isåfall göra det och vart? Du får även ett budgetförslag på vad det skulle kosta dig om du vill börja annonsera.
Vi ger dig även svaren på hur och vad dina konkurrenter gör.
Rekomentationer
Vi ger dig en helhetsbild på hur det ser ut idag och inte nog med det får du konkreta rekommendationer på vad nästa steg bör vara för att ta företaget åt rätt håll med hjälp av denna digitala nulägesanalys.
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Några omdömen av utförda analyser:
Varför Shiki?
Vi lyssnar
Vi är lyhörda och lyssnar på vad våra kunder säger. För oss är en bra kommunikation A och O för ett lyckat projekt.
Vi vet hur
Efter många år i branchen (och ett gäng projekt i ryggen) har vi byggt upp en stor kunskapsbank som spänner över många olika tjänsteområden.
Alltid över gränsen
Skämt åsido.. vad vi menar med det är att vi alltid tar det där extra steget för att verkligen få våra kunder att glänsa.